Liesbeth de Vries en Margo van Hartingsveldt – HvA
Met het meetinstrument WRITIC wordt vastgesteld of oudste kleuters klaar zijn om te starten met het leren schrijven. Wanneer kinderen met schrijven beginnen terwijl ze daar niet klaar voor zijn, lopen ze het risico op het ontwikkelen van schrijfproblemen. Dat heeft vaak negatieve gevolgen op de schoolprestaties en het zelfvertrouwen van een kind. Schrijven met de hand stimuleert het brein meer dan typen en ondersteunt het kind bij het leren lezen. Met het groepsprogramma wordt het voorbereidend schrijven gestimuleerd, kinderen zijn daardoor beter voorbereid op het leren schrijven in groep 3 gaan en de negatieve gevolgen van schrijfproblemen worden voorkomen.
Halleh Ghorashi, Jeroen Kluck en Hergen Spits winnaars Impact Award 2021!
NewsHalleh Ghorashi, Jeroen Kluck and Hergen Spits winners Impact Award 2021!
NewsAmsterdamse Science & Innovation Awards 2021 voor digitale urineweegschaal, nanofolie en dyslexiespel voor kinderen In NEMO Amsterdam zijn voor de 15e keer de jaarlijkse Innovation Awards uitgereikt. De innovatieprijzen zijn een initiatief van de Innovation Exchange Amsterdam (IXA). IXA bekroont met de Awards vernieuwende ideeën om de samenleving te verbeteren van jonge wetenschappers, allemaal verbonden […]
News