Liesbeth de Vries en Margo van Hartingsveldt – HvA
Met het meetinstrument WRITIC wordt vastgesteld of oudste kleuters klaar zijn om te starten met het leren schrijven. Wanneer kinderen met schrijven beginnen terwijl ze daar niet klaar voor zijn, lopen ze het risico op het ontwikkelen van schrijfproblemen. Dat heeft vaak negatieve gevolgen op de schoolprestaties en het zelfvertrouwen van een kind. Schrijven met de hand stimuleert het brein meer dan typen en ondersteunt het kind bij het leren lezen. Met het groepsprogramma wordt het voorbereidend schrijven gestimuleerd, kinderen zijn daardoor beter voorbereid op het leren schrijven in groep 3 gaan en de negatieve gevolgen van schrijfproblemen worden voorkomen.
Amsterdam Science & Innovation Award in the media: NU.nl, BNR Radio (from 2:19:28) and NOS Radio 1 Journaal (from 18:05).
NewsFinalists Reinout Bem and Imran Avci were interviewed by Karlijn Meinders in BNR’s broadcast Wetenschap Vandaag during Spitsuur. To listen to the interview click here.
NewsAt this moment, the jury members of the Amsterdam Science & Innovation Award, are assessing the received applications of the Innovation Award. Soon the jury will come together in a meeting to discuss the innovative ideas. The jury will choose nine finalists who will pitch their ideas during the finale of the Amsterdam Science & […]
News