Liesbeth de Vries en Margo van Hartingsveldt – HvA
Met het meetinstrument WRITIC wordt vastgesteld of oudste kleuters klaar zijn om te starten met het leren schrijven. Wanneer kinderen met schrijven beginnen terwijl ze daar niet klaar voor zijn, lopen ze het risico op het ontwikkelen van schrijfproblemen. Dat heeft vaak negatieve gevolgen op de schoolprestaties en het zelfvertrouwen van een kind. Schrijven met de hand stimuleert het brein meer dan typen en ondersteunt het kind bij het leren lezen. Met het groepsprogramma wordt het voorbereidend schrijven gestimuleerd, kinderen zijn daardoor beter voorbereid op het leren schrijven in groep 3 gaan en de negatieve gevolgen van schrijfproblemen worden voorkomen.
Imran Avci, from the Department of Physics and Astronomy at Vrije Universiteit Amsterdam, has secured the NWO Demonstrator grant for a project titled SOHO: A New Approach for Ultra-Precise, Fast, and Sensitive Photonic Microchip Measurements. The innovation in this field is expected to lead to breakthroughs in quantum computing, neuromorphic processors, wearable sensors, Lidar systems, […]
NewsPULSE Sport, a start-up from the Demonstrator Lab and former participant of AmSIA, has reached a significant milestone by winning the prestigious 14th Dutch Sports Innovation Award. The company’s flagship product, a cutting-edge athlete management system, integrates advanced software and artificial intelligence to revolutionize athlete health and performance monitoring. About the Innovation PULSE Sport’s athlete […]
NewsIf you weren’t able to attend our recent workshop, we’ve got you covered! The slide deck from the session is now available to help guide you through the application process. This material includes tips and tricks shared by our experienced business developers, who walked participants through how to articulate their ideas clearly, structure their applications […]
News